tisdag 6 oktober 2009

Tråkig lunch

Inget käk med till jobb så jag MÅSTE ge mig ut på lunchen. Tänkte att jag kör till Väla när jag ändå ska iväg. Väl på området blev det Ikea istället. Gick och lulla lite och tänkte köpa någon pläd och kudde i färg och piffa upp vardagsrummet med. Packade ner det utvalda i en berömd gul/blå ikea bag. Och sen tittade jag lite tyg som jag ev. skulle kunna göra en tygtavla av. Men där va INGET som föll mig i smak. Strosade vidare till kassorna och världens kö mötte mig där, sneglade lite på telefonen för att se vad klockan hunnit bli... aj då 12,45 och jag börjar jobba om 15 minuter igen. Bara att ställa kassen på ett oskyldigt ställe (aja baja Lotta) och gå visslande därifrån. Hungrig som en varg fick jag ta en sleten Ikea-korv och köra tillbaka till jobb. Passade på att köpa en påse nötblandning med så jag har något att trycka i mig när korven inte stillar min hunger längre.

Hur som helst så sitter jag här nu igen, fortfarande småhungrig och har inte fått ett dugg uträttat på min en timmes långa lunch.... inte nöjd!

Är det NÅGON som vet var man kan hitta fina/roliga/udda tyger att göra tygtavlor av?? Så jag slipper slösa bort fler luncher och stressa mig igenom Ikea, för man ska inte va tidspressad man går där och mina dagar räcker inte till att gå där på övrigt just nu!

Inga kommentarer: