tisdag 13 oktober 2009

Beslutet är taget

och vi väljer att inte vaccinera Nellie! Idag var det dagen D - enda chansen att vaccinera henne i år, nästa chans får man i januari. Vi har velat fruktansvärt mycket fram och tillbaka men slutligen gemensamt kommit fram till att helt enkelt strunta i det.

Här är lite länkar till två sidor som fällde vårt sista avgöranden:

Zarah Öbergs blogg
Intervju med Peter Wilhelmsson, naturläkare och näringslivsexpert
Krisinformation

Zarah är en klar Nej-sägare, och det är klart det påverkar när man läser hennes blogg. Men hon är väl påläst och har kött på benen och uppger alltid källor osv. Jag fick fullständigt förtroende för henne direkt när jag läste runt på bloggen! Och jag lutade trots allt mest mot ett nej innan också så därför var det självklart för min del att läsa på mer om just nej-argumenten. Ta er tid att verkligen kolla igenom hennes inlägg, det är mycket intressant läsning!

Så nu ska vi D-vitamin boosta hela familjen på de alternativen som passar oss, då Nellie vägrar att äta både grönsaker och fisk så blir det Vitamineral Barn som kommer inhandlas på Apoteket idag.

Igår fick vi även stöd i beslutet från svärmor, vilken känns oerhört skönt... för de flesta andra jag hört som jobbar inom sjukvården är ja-sägare!

Kanske detta kan hjälpa någon annan själ som är lika velig som jag var.

Inga kommentarer: