måndag 5 oktober 2009

Härliga måndag....

.... eller??? Njaee, man känner sig nog lite allmänt seg idag. Var ju på 30 års fest hos Ramona i helgen, det blev lugnt och stilla men klockan hann bli mycket ändå! Tack kära vänner för en mycket trevlig kväll!
I går morse vaknade jag i stort sett utan röst.... det jag fick fram var väldigt kraxigt. Idag känns det bättre men ändå lite kraxvarning i rösten, höjdare när man sitter i växel ha ha ha.
Äntligen äntligen äntligen är vår trappa klar (yippiiiii), bara lite slutfinish kvar från vår sida med målning och ditsättning av lister. Sen återstår det bara att komma på vad för "dekoration" jag ska ha i trappan. Är ganska inriktad på en tygtavla men ska först hitta ett tyg jag gillar och som passar på platsen. Sen blir det nog en till hemmagjord lampa till (som på bild), men i andra färger dock! Några smakråd? Röda pinnar m. vit eller svart sladd eller svarta pinnar m. röd sladd?? Före/efter bilder kommer inom det närmsta!

En tårtbeställning har trillat in under helgen också, så det ska jag roa mig med nästa helg. Ska bli spännande att göra det önskade motivet och jag vet med säkerhet både en sambo och en dotter som jättegärna nog skulle vilja ha det motivet på en tårta. Nu kan ni kanske gissa vad det ska bli?!?

Inga kommentarer: