torsdag 30 juli 2009

Oplanerad tripp till DK

Igår när jag satt på jobb fick jag sms av syrran som sa att de va sugna på att åka över till Helsingör en liten tripp efter jag jobbat. Danne var där och dem hade pratat lite om det. Så efter jobb cyklade jag hem i 200 och bytade kläder sen gick vi till tåget... fick ju dock vänta där ett tag för den där familjen "klantröv" ;) kom springande som dårar runt hörnet PRECIS när tåget gick. Jaaaaaha bara å vänta på nästa då!

Väl där letade och letade och letade vi efter en restaurang som Monki fått tips om... men ack nej, inte ens Danskarna hade hört talas om den. Till slut landade våra rumpor på en Thai restaurang som var helt ok. En toppensak var att dem hade en liten TV hörna för barnen med spel, filmer och leksaker. Kanon tyckte jag... för barnen blir ofta lite väl rastlösa efter ett tag när man själv vill sitta och prata lite och njuta av maten i lugn och ro.

Sen båten hem igen och ca 30 min väntan på knutpunkten innan tåget gick hem igen. Det blev en sån där Marängzwiss-sak på McDonalds under väntan. Det var ganska gott.... Emmi var fullständigt tokig i den!!

Hugs and kisses

Inga kommentarer: