fredag 18 september 2009

Kyligt & Irish

Alltså ska vi hoppa över hösten helt och hållet eller? Från sommarvärme till snorkalla mornar!! I morse hade jag banne mig behövt ett par vantar när jag körde till jobb. Ville knappt hålla i ratten så kallt det var, utan försökte dra ut jackärmarna så långt det gick och klämma dem mellan min hand och ratt. Så ska det väl inte vara redan?? Jag gillar hösten, när löven börjar gulna och falla från träden och man får njuta av det där mysiga höstsoliga dagarna. Man börjar ta på sig lite mer stickat och tjocka gossiga tröjor, stövlarna plockas fram ur garderoben. Visst är det härligt, men IDAG kändes det som en decembermorgon i min bil i alla fall.....

Ikväll är det dags för Nellies andra brottarträning, men jag kan inte va med idag för jag ska lämna över en tårta vid 17:30 tiden och brottningen börjar 17...

Sen igår fick vi äntligen en tid till Nellie för insättning av rör i hennes öron, ska bli skönt att hon kan få höra normalt igen och slippa öroninflammationerna.

EN LIIIIITEN sak till måste jag ju berätta - igår bokade jag och Danne en liten kort-tripp till Dublin i december. Det var ett så förmånligt pris på flyget så vi kunde bara inte låta det gå oss förbi. Det är bara ons-fre men ändå... jag har ALLTID önskat att få åka till Irland och uppleva deras härliga pubkultur. Vet vad ni tänker nu... men Lotta dricker ju inte öl. JO tänk att hon gör det.... men BARA mörk öl. Och äääälskra jag Irish coffee och jag kan berätta för dem som inte vet att Jameson destilleriet ligger i Dublin :)

Inga kommentarer: